کوپر

پوسته چدن کوپر COOPER

الکتروموتور کوپر

پوسته چدن کوپر COOPER

الکترو موتور پوسته چدن کوپر COOPER

الکترو موتور پوسته چدن کوپر

الکترو موتور های سه فاز و تکفاز کوپر COOPER

الکتروموتورهای موجود با قدرت های متنوع و استاندارد همگی دارای یکی از دورهای گردش ثاابت 700, 900, 1400 ویا 3000 میباشند که لازم به یادآوریست دردو موتور با قدرت ثابت برای تولید موتور با دور کمتر نیاز به روتور و استاتور بزرگتری نسبت به همان موتور با دور بیشتر خواهد بود و طبیعی است که فریم سایز موتوری  با دور کمتر بزرگتر از موتوری با دور بیشتر میباشد و به دلیل مصرف متریال بیشتر در ساخت و تولید,قیمت موتورهای دور پائئن تر بیشتر از موتورهای دوربالا تر میباشد.

موتور کوپر (Copper Motor) یک نوع الکتروموتور است که برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده می شود. نام “کوپر” به دلیل استفاده از مواد مسی (Copper) در سیم‌های الماژولاسیون آن استفاده می شود. معمولاً در موتورهای الکتریکی، سیم‌های الماژولاسیون از موادی مانند آلومینیوم یا مس تهیه می شوند. اما در موتورهای کوپر، از سیم‌های مسی با خاصیت رسانایی بالا استفاده می شود. مس به عنوان یک ماده رسانا، بهترین خواص الکتریکی و حرارتی را در مقایسه با سایر مواد دارد و برای کاهش اتلافات الکتریکی و افزایش بهره‌وری موتور استفاده می شود. موتورهای کوپر در برخی از کاربردها مانند خودروها، ماشین آلات صنعتی، ابزارهای برقی و سیستم‌های انتقال قدرت استفاده می شوند. با استفاده از موتورهای کوپر، می توان بهره‌وری بالا، سرعت بالا و قدرت بزرگتری را در مقایسه با سایر نوع موتورها بدست آورد. از مزایای موتورهای کوپر می توان به بهبود راندمان، کاهش اتلاف‌های حرارتی، افزایش قدرت و عملکرد، کاهش اندازه و وزن، افزایش دمای مجاز و طول عمر بیشتر اشاره کرد. با این حال، هزینه تولید موتورهای کوپر بیشتر از سایر موتورها است، اما با توجه به مزایا و کارایی بالاتر، معمولاً در کاربردهای حساس و پرکاربرد استفاده می شوند.

به عنوان مثال موتور “3 کیلووات 900 دور”دارای جثه ای  بزرگتر و قیمت آن نیز از موتوری مشابه با قدرت  3 کیلووات ولی دور 1400,بیشتر خواهد بود

توجه داشته باشید که پس از انتخاب الکتروموتور مورد نظر بر اساس قدرت موتور,شما میتوانید دور خروجی موتور را از منوی کرکره ای که در اختیارتان قرار میگیرد انتخاب کنید.

قابل توجه است که قیمت پایه,همان قیمت موتورهای 3000 دور قرار داده شده که کمترین قیمت آن دسته از موتورها بوده  و با انتخاب دورهای کمتر میزان قیمت اضافه شده به قیمت پایه در کنار دور موتور نمایش داده میشود

آریا صنعت مهر نماینده فروش الکترو موتور چینی برند کوپر میباشد

انواع الکترو موتور چینی 

مشخصات پلاک الکتروموتور کوپر: بر روی پلاک الکتروموتور 3 اسب 3000 دور نیم فلنج ( B34 )

الکتروموتور کوپر تولید شده سری MS است. این سری در برند های چینی معرف جنس پوسته آلومینیمی و منبع تغذیه سه فاز است.

سایز فریم موتور فوق نیز 90L است. این نمایانگر ابعاد و جثه موتور بوده و برای به دست آوردن ابعاد پایه ها و فلنج و طول و قطر شفت و تهیه گیربکس برای الکتروموتور از اهمیت برخوردار است.

تعداد قطب 2 است و به معنی حدودا 3000 دور گردش در دقیقه است.

نوع نصب : B34  یا نیم فلنج – فلنج کوچک

کلاس حفاظت بدنه : IP 55 – حفاظت در برابر گرد و غبار و حفاظت در برابر پاشش شعاعی آب

ضریب توان : 0.85

وزن : 16 کیلوگرم

قطر شفت و فاصله پایه های الکتروموتور 2.2 کیلووات 3000 دور نیم فلنج

برای به دست آوردن قطر شفت و فاصله پایه ها به سایز فریم الکتروموتور نیاز است. سایز فریم یک مولفه استاندارد است که معرف مشخصات ابعادی الکتروموتور است. با مراجعه به دیتا شیت یا جدول استاندارد ابعاد IEC میتوان مشخصات مورد نیاز را به دست آورد.

قطر شافت الکتروموتور 3 اسب 3000 دور نیم فلنج سه فاز: 24 میلیمتر