خطاهای اصلی اینورتر

تعمیر اینورتر

خطاهای اصلی اینورتر

کد خطای OH یا همان OVER HEAT اینورتر

این خطا به معنای این است که دمای دستگاه بیش از حد مجاز افزایش یافته است و به دلیل این مشکل، دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود تا از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری شود. برای رفع این خطا، باید دستگاه را خاموش کرده و چند دقیقه صبر کرده تا دمای آن کاهش یابد. سپس دوباره دستگاه را روشن کنید و اگر مشکل برطرف نشد، بهتر است با آریا صنعت مهر تماس بگیرید 

خطای ولتاژدر اینورتر

خطای ولتاژ در اینورتر ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی از جمله عیب در قطعات الکترونیکی، اتصالات نامناسب، نوسانات ولتاژ شبکه برق و یا خطای تنظیم ولتاژ در اینورتر رخ دهد. برای رفع این خطا، ابتدا باید علت آن را تشخیص داد و سپس با تعویض قطعات معیوب و یا تنظیمات مناسب، مشکل را برطرف کرد. همچنین، استفاده از تجهیزات مرتبط با نظارت بر ولتاژ و جریان در شبکه برق و اینورتر می‌تواند به پیشگیری از خطای ولتاژ کمک کند.

خطای جریان در اینورتر

خطای جریان در اینورتر به معنای این است که جریان الکتریکی که توسط اینورتر تولید می‌شود، با مقدار مورد انتظار مطابقت ندارد. این خطا ممکن است به دلیل مشکلاتی در سیستم الکتریکی یا مشکلاتی در خود اینورتر ایجاد شود. به طور کلی، خطای جریان در اینورتر می‌تواند به دلیل موارد زیر ایجاد شود: 1. مشکلات در سیستم الکتریکی: این مشکلات ممکن است شامل قطعی در سیم‌های الکتریکی، اتصالات نامناسب، خرابی در محافظ‌های جریان و … باشد. 2. مشکلات در خود اینورتر: این مشکلات ممکن است به دلیل خرابی در قطعات الکترونیکی، خرابی در مدارهای الکتریکی، خرابی در سیستم خنک‌کننده و … باشد. برای رفع خطای جریان در اینورتر، ابتدا باید علت آن را تشخیص داد و سپس با تعمیر یا تعویض قطعات معیوب، مشکل را برطرف کرد. همچنین، بررسی و تعمیر سیستم الکتریکی نیز می‌تواند به رفع خطای جریان در اینورتر کمک کند.

خطای فرکانس در اینورتر

خطای فرکانس در اینورتر ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی قطعات الکترونیکی، نوسانات ولتاژ، تغییرات دما و فشار، عدم تطابق بین پارامترهای تنظیم شده و واقعیت سیستم و … رخ دهد. برای رفع این خطا، ابتدا باید علت آن را شناسایی کرده و سپس با تعویض قطعات خراب یا تنظیم مجدد پارامترهای سیستم، مشکل را برطرف کرد. همچنین، استفاده از تجهیزات مرتبط با کنترل فرکانس و نظارت بر ولتاژ و جریان، می‌تواند به پیشگیری از خطای فرکانس در اینورتر کمک کند.

خطای حافظه در اینورتر

خطای حافظه در اینورتر ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی سخت افزاری، خطای نرم افزاری، عدم تطابق نسخه نرم افزار با سخت افزار و یا مشکلات در تنظیمات دستگاه باشد. برای رفع این خطا، می‌توانید ابتدا دستگاه را ریست کنید و سپس تنظیمات آن را بررسی کنید. در صورتی که مشکل ادامه دارد، بهتر است با آریا صنعت مهر تماس بگیرید 

خطای سیستم در اینورتر

خطای سیستم در اینورتر ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی قطعات، عدم تنظیم صحیح پارامترها، نصب نادرست و یا عدم تطابق با سیستم های دیگر رخ دهد. برای رفع خطاهای سیستم در اینورتر، ابتدا باید علت آن را شناسایی کرده و سپس با توجه به نوع خطا، اقدام به تعمیر و یا تنظیم مجدد سیستم کنید. همچنین، برای جلوگیری از خطاهای سیستم در اینورتر، بهتر است از تجهیزات با کیفیت و مطابق با نیازهای سیستم استفاده کنید و پارامترهای آن را به درستی تنظیم کنید.

خطای Over Current در اینورتر

از خطاهای مهم در اینورتر ، خطای OC است. این خطا بیانگر اضافه جریان می‌باشد.

  • از آنجا که در لحظه راه‌اندازی موتور، جریان زیادی کشیده می‌شود، درایو با حرکت نرم خود این جریان را کاهش می‌دهد. اما در صورتی‌که زمان سرعت گرفتن درایو کم باشد، زمان دورگیری موتور کم بوده و در نتیجه جریان آن بالا می‌رود و خطای OC نمایش داده می‌شود.
  • بار زیادی از موتور کشیده شود. که ممکن است درایو مناسبی انتخاب نشده یا میزان و نوع بار به هر علتی تغییر کرده و مناسب نباشد. مثلا در سیستم‌های جمع‌کننده سیم، ‌اندازه قرقره یا اندازه سیم تغییر پیدا کرده و در نتیجه جریان زیادی کشیده شده و خطای OC می‌دهد.
  • مد کنترلی مناسب انتخاب نشده باشد.
  • همچنین ممکن است علت آن خرابی درایو باشد. ممکن است سنسور جریان، جریان درستی را اندازه‌گیری نکند و معیوب شده باشد یا IGBT یا سایر قسمت‌های قدرت، آسیب دیده باشد. در این‌صورت  درایو را به متخصص تعمیرات آریا صنعت مهر ارسال کنید.
  • خطای Over Load در اینورتر

  • از خطاهای مهم در اینورتر ، خطای OL است. این خطا بیانگر اضافه بار می‌باشد.

    • ممکن است در صورت زیر بار بودن موتور، در لحظه راه‌اندازی موتور، جریان زیادی کشیده ‌شود و خطای OL بدهد. در این حالت می‌توان با افزایش گشتاور راه‌اندازی‌ با تغییر مد کنترل یا افزایش زمان افزایش سرعت (ACC) و … ، این مشکل را حل کرد.
    • بار زیادی از موتور کشیده شود. که ممکن است درایو مناسبی انتخاب نشده یا میزان و نوع بار به هر علتی تغییر کرده و مناسب نباشد. مثلا در میکسر ممکن است بار سنگینی ریخته شود و نیاز به تغییر پارامترهای مربوطه داشته باشد.
    • مد کنترلی مناسب انتخاب نشده باشد.
    • همچنین ممکن است علت آن خرابی درایو باشد. ممکن است IGBT یا سایر قسمت‌های قدرت، آسیب دیده باشد. در این‌صورت درایو را به متخصص تعمیرات ارسال کنید.
    • خطای Under voltage در اینورتر

    • از صحت برق ورودی اطمینان حاصل نمایید. ممکن است سطح ولتاژ ورودی شما کم باشد و درایو آن را تشخیص داده است. ‌برای عیب‌یای، برق ورودی را چک کنید.
    • همچنین ممکن است علت آن خرابی درایو باشد. ممکن است سیستم داخلی درایو معیوب باشد. در این‌صورت درایو را به متخصص آریا صنعت مهر  ارسال کنید
    • خطای Over Heat در اینورتر

      از خطاهای مهم در اینورتر ، خطای OH یا TEMP است. این خطا بیانگر دمای بالا می‌باشد.

      • این خطا ممکن است در اثر افزایش دما رخ دهد. ممکن است دمای محیط (معمولا بالای 40 درجه سانتی‌گراد) بالا باشد. در این صورت باید درایو را در تابلو با تهویه مناسب قرار داد. یا ممکن است فن دستکاه معیوب باشد.